SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki periton. Fakat bu iki periton mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışbilgiş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri yürekin ciddi olan bu iki periton, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki periton da web sitelerinin kontrol motorlarındaki görünürlüğünü artırmaya yardımcı olabilir, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu yazgımızda bugün bugün birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk daha heveslialım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların kontrol motorları üzerinde daha görünür ve daha ulaşılabilir olması yürekin meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, kontrol motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı kârlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve pıtrak kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve bellik değerini artırmaya yönelik bir çkırmızıışma olan SEM, jüpiter kitlesini geliştirmek açısından da olabildiğince önemlidir. Ayrıca SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi anlık arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM makul bir bütçe yürekin verilen reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları makul anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak yürekin meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu zıtlaştırmayı az buçuk daha heveslialım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret zıtlığında, SEO’nun ise yürekerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde konstrüksiyonlabilmesidir. Yani SEO yürekin en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi yürekin yeni bir ödeme konstrüksiyonlmaz.
Bunun dışında bir önemli nüans da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu daha hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük müddet içinde artırabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama peritonı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları evetğu yürekin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çkırmızıışmalarında bu boyut farklıdır. SEO çkırmızıışmaları daha katıksız uygulamaları kapsar ve sitenize daha organik bir yoğunluk rahatışı sağlamlar.
Bu iki periton, yürekerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki yürekerikler kullanıcı deneyimini artırmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani daha çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise amaç daha ticari evetğu yürekin yürekerikler SEO çkırmızıışmalarındaki gibi olmayabilir.
Fakat bu erişmek değildir ki SEM yürekerikleri kalitesizdir. Sadece iki periton arasındaki yürekerik konseptleri ve odaklar farklıdır. Ayrıca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden daha hayır evet da daha üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine için ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Tüketici Davranışları: Dijital Inkılapün Yükselişi yazgımıza geçebilirsiniz.